גוגל מהדקת את עניבת-החנק שלה נגד השימוש של אתרים שונים בקידום לא ראוי. ממש לא מכבר, ב-17 באוקטובר השנה, הכריזה ענקית החיפוש על עידכון נוסף של "פינגווין", בשם "פינגווין 3.0", שבועיים בלבד אחרי העידכון של הדב החביב, עידכון המכונה בשם "פנדה 4.1", שמתייחס לאיכות התוכן.
מעניין לציין, כי גוגל לא יצרה הייפ תקשורתי סביב העידכון החדש ולמעשה אישרה את דבר קיומו רק ב-21 באוקטובר, בהתייחסות של איש גוגל, פייר פאר בפוסט קצר ב"גוגל +".
יש לציין, כי לפני ההבהרה של פייר פאר, היו תהיות רבות בקהיליית המקדמים, מדוע לא מורגשת עדיין השפעת העידכון והיו אף סברות שגוגל עצרה את המהלך, שנהדפו ע"י ג'ון מולר מגוגל, שהדגיש שהעידכון ופריסתו ברחבי הרשת הושלמו. שעות אחר-כך נסוגה גוגל מדבריו ולאחר מכן, כאמור, ציין פייר פאר, כי הפריסה תמשך מספר שבועות.
על פי ההערכות, 1% (אחוז אחד) מהאתרים עלול להפגע מן העידכון החדש, שהוא, כך נראה, ליטוש נוסף של האלגוריתם, במלחמה הבלתי פוסקת של גוגל נגד אתרים שונים המנסים להבנות מקישורים לא-טבעיים (כמו למשל קישור מאתר של חברה לייצור צמיגים לאתר של קונדיטוריה). המאבק הזה ליצירת עולם אינטרנטי, שבו האתרים פועלים על פי "קוד אתי" הגון, עולה איפוא, מדרגה וגוגל הופכת פחות ופחות סלחנית כלפי ה"חוטאים".
מן המידע שמסר פייר פאר, עולה, שהשפעתו של העידכון תהיה גלובאלית, כלומר היא תחול על כל העולם וכי החדרתו לכל רחבי הרשת נעשית בהדרגה, עד להשלמת ההתליך במהלך השבועות הקרובים.
לעת עתה, הגם שידוע שהשפעתו תחול על אתרים באנגלית ותקיף כאחוז אחד מן האתרים, היא עשויה להגיע בהמשך לאתרים בשפות אחרות, כך שלמעשה (רק בינתיים!) לא צפויה פגיעה באתרים ישראלים. עם זאת, המלצתנו החד-משמעית היא שרצוי כבר עתה להתחיל לנתק קישורים לא טיבעיים.
האיום על אתרים בכל השפות הוא יותר ממוחשי, מאחר שבניגוד לפנדה, המתייחס לתוכן ולכן בגלל שמודבר בתכנים בשפות שונות, הפריסה חייבת להיות הדרגתית ואזורית (בהתאם לשפה השלטת באותו אזור), פינגווין, המתייחס לקישורים, אינו מוגבל ע"י השפה ולכן הוא צפוי להשפיע די מהר בכל רחבי העולם.
מאחר שהשלמת הפריסה של פינגווין 3.0 תהיה רק בעוד "מספר שבועות", לא ניתן יהיה לדעת בוודאות, במקרים שבהם אתר נענש, האם זוהי תוצאה של פינגווין 3.0, או בגלל סיבה אחרת.
עדיין, בכל הקשור לעידכון זה, האופן שבו הוצג לעולם מציבה סימן שאלה באשר להיקף השינוי שחל באלגוריתם. על פי אופן הצגת הדברים של פייר פאר, העידכון יפגע באתרים בעלי קישורים לא טיבעיים. אולם, השימוש שלו במילה "ריענון" (refresh), יוצרת עמימות מסויימת, מאחר שבקהיליית ה-SEO, שימוש כזה במילה זו, ביחס לאלגוריתם, מציין פחות פגיעה באתרים "סוררים" ויותר מתן "חנינה" לאתרים שבעבר נענשו (בגלל פינגווין) אך בינתיים תיקנו את הגורמים שגרמו לענישה.